Pagalbos mokiniui specialistai:
Logopedas:
- įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kalbėjimo sutrikimus;
- teikia pagalbą vesdamas individualias, pogrupines ir grupines logopedines pratybas;
- numato tinkamus pagalbos teikimo mokiniui būdus, formas ir metodus, siekdamas pašalinti arba sušvelninti mokinių kalbos ir kalbėjimo sutrikimus;
- konsultuoja mokyklos bendruomenę (mokytojus, tėvus (globėjus, įtėvius, rūpintojus) aktualiais kalbos raidos, kalbėjimo neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos klausimais.
Specialusis pedagogas:
- atlieka pirminį vaiko specialiųjų poreikių vertinimą – teikia individualią / grupinę specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams specialisto kabinete ir (ar) mokiniui įprastoje ugdymosi aplinkoje, kitose ugdymui skirtose erdvėse;
- teikia metodinę pagalbą mokytojams, rengiant pritaikytas ir individualizuotas programas;
- konsultuoja pedagogus įvairiais specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo klausimais;
- konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių tėvus (globėjus, įtėvius, rūpintojus) vaikų ugdymo ir specialiųjų poreikių tenkinimo klausimais.
Socialinis pedagogas:
- teikia mokiniams reikalingas socialines pedagogines paslaugas: vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo), vykdo saviraiškos, saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio bei kitų problemų sprendimo ir prevencines programas;
- teikia individualias ar grupines konsultacijas mokiniams;
- ieškodamas efektyvių pagalbos būdų bendradarbiauja su klasių vadovais, kitais pedagogais, švietimo pagalbos specialistais, įstaigos administracija, įvairiomis institucijomis, tėvais (globėjais, įtėviais, rūpintojais);
- padeda tėvams (globėjams, įtėviams, rūpintojams) ugdyti savo vaiką, suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą;
- tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį, organizuoja ir koordinuoja socialinės pedagoginės pagalbos teikimą ir vertina jos kokybę, inicijuoja, organizuoja socialinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą;
- rūpinasi mokinių maitinimo ir pavėžėjimo klausimais.
Psichologas:
- įvertina ugdymosi poreikius, sprendžia vaiko asmenybines, bendravimo problemas;
- konsultuodamas individualiai ar grupėje stiprina vaikų psichologinį atsparumą, moko sėkmingai įveikti sunkumus, tinkamai prisitaikyti visuomenėje, atsispirti žalingiems įpročiams;
- pagalbą teikia, kai mokinys kreipiasi savarankiškai, prašo mokinio tėvai (globėjai, įtėviai, rūpintojai), mokytojai (gavę tėvų (globėjų, įtėvių, rūpintojų) sutikimą), prašo Vaiko teisių apsaugos tarnybos (jeigu tėvai nesirūpina vaiku);
- konsultuoja tėvus ir mokytojus.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas:
- renka, kaupia, analizuoja stebėsenos duomenis apie mokinių gyvenseną;
- teikia išvadas ir pasiūlymus dėl mokinių sveikatos būklės mokyklos bendruomenei;
- pagal kompetenciją įgyvendina mokinių sveikatos stiprinimo priemones ir mokyklos aplinkos sveikatinimo priemones;
- teikia žinias mokyklos bendruomenei apie sveikatos išsaugojimą bei sveikatos stiprinimo būdus, moko jas pritaikyti praktiškai;
- teikia ir (ar) koordinuoja pirmosios pagalbos teikimą mokykloje;
- planuoja ir taiko užkrečiamųjų ligų ir jų plitimo profilaktikos priemones pagal kompetenciją.
Judesio korekcijos specialistas:
- įvertina mokyklos ugdytinių fizinį išsivystymą, aktyvumą, kitas fizines ypatybes;
- teikia kvalifikuotas kineziterapijos paslaugas mokyklos ugdytiniams, taikydamas aktyvias ir pasyvias kineziterapijos priemones ir metodus;
- sudaro ir taiko kineziterapijos programą, įvertina jos efektyvumą ir tikslina programą jos vykdymo etapuose;
- pateikia mokyklos pedagogams ir mokyklos ugdytinių tėvams (įtėviams, globėjams, rūpintojams) metodinius nurodymus, informuoja juos apie pasiektus ir laukiamus rezultatus.